Általános szerződési feltételek

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.bakonyprint.hu weboldalon (a továbbiakban: Weblap) elérhető szolgáltatás igénybevételének Vásárló általi használatának feltételeit.
Vásárló személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik, mely elérhető:  https://bakonyprint.hu/adatkezelesi-tajekoztato/
A Vásárló kifejezetten tudomásul veszi, hogy a megrendelése a szerződés írásba foglalásának minősül, azokat Szolgáltató iktatja, így az utólag hozzáférhető és megtekinthető.
Vásárló a Weblap használatával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:

  1.  A szolgáltató

Cégnév: Nochta Zsolt egyéni vállalkozó
Székhely: 8053 BODAJK BÁNYÁSZ LAKÓTELEP 5. A ép. FS em. 1 ajtó
Adószám: 48391513-2-27
Bankszámlaszám: 11736044-21455436-00000000
Telefonszáma: +36 20 264 0601
Postai cím: 8053 BODAJK BÁNYÁSZ LAKÓTELEP 5. A ép. FS em. 1 ajtó
Elektronikus levelezési cím: hello@bakonyprint.hu
Tárhelyszolgáltató: 3 in 1 Hosting Bt.

  1.  A vásárló

Vásárló mindazon személy, aki a Bakonyprint-től szolgáltatást vesz igénybe.

  1. Alapvető rendelkezések:

3.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

3.2.Az Általános Szerződési Feltételek a www.bakonyprint.hu/aszf oldalon olvasható.

3.3. Szerzői jog

A www.bakonyprint.hu oldalon található valamennyi tartalom (szöveg, ábra, kép, más információ illetve adat) szerzői jogai a Szolgáltatót illetik meg. Tilos a képeket felhasználni.
Egyedi megrendelések esetén, az Eladó által megszabott díj a szolgáltatás díját képezi, így az Eladó nem értékesíti direkt módon a megrendelő által küldött elemeket. Az Eladó garantálja, hogy amennyiben a megrendelő szerzői jogokkal rendelkezik az általa küldött képek, grafikák, koncepciók fölött, az Eladó nem értékesíti ezeket semmilyen online és offline felületen.

4.Vásárlás menete

4.1. Termékek, szolgáltatások köre

Az Eladó a személyesen leadott és e-mailen küldött megrendelést teljesíti.

4.2. Szállítási, fizetési módok

Szolgáltató a megrendelt termék elkészültekor a Vásárló részére, a megrendelésről e-mailben , postán számlát küld, vagy személyesen adja át.

Amennyiben a vásárló kiszállítást kér, azt az Eladó futárszolgálattal kézbesíti külön szállítási díj felszámolásával. Házhoz szállítás esetén a vásárló köteles olyan szállítási címet megadni, ahol a kiszállítás idejében elérhető. A futárszolgálat átvétel hiányában a csomagot visszaküldi a feladónak. Az újabb kiszállítás csak újabb szállítási díj ellenében lehetséges.

A vevő köteles a kiszállítás (vagy személyes átvétel) időpontjában a csomag és a termék sértetlenségét, darabszámát ellenőrizni és az átvételi elismervényt aláírni. Mennyiségi hiány vagy sérült csomagolás, termék esetén a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni a hiányt vagy hibákat.
A nem sértetlen csomagolású terméket a vásárló csak saját felelősségére veheti át. A jegyzőkönyv felvételének hiányában a Szolgáltató semmilyen mennyiségi reklamációt nem fogad el.

Személyes átvételre is lehetősége van a Vásárlónak, Szolgáltató telephelyén.  Szolgáltató a termék elkészültéről e-mailben küld értesítést a vevőnek, vagy telefonon értesíti.

4.5. A megrendelések feldolgozása és teljesítés

A rendeléseket a Szolgáltató terméktípustól függően általában 5-14 munkanapon belül tudja teljesíteni. A Szolgáltató nem felel azért, ha a fenti szokásos vagy megjelölt idő – rajta kívül álló okból (pl. alapanyag ellátási probléma a beszállító részéről, egyéb vis major esemény) nem tartható. Szolgáltató – Felek eltérő megállapodásának hiányában – a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a fogyasztó rendelkezésére bocsátani a terméket. Az esetleges késedelem esetén a Szolgáltató kötelezettséget vállal a vevő értesítésére.
Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem állítható elő a választott gyártási időn belül, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni.

  1. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

5.1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy hónap , de legfeljebb egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

5.2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termékhibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

5.3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén a 151/2003 (IX. 22.) Korm. rendeletben meghatározott feltételek fennállása esetén a Szolgáltató jótállásra köteles.
A Szolgáltató a vásárlók saját képéből származó digitális képekből készített nyomatok szín és egyéb minőségi paramétereire garanciát nem vállal. A vásárló saját képéből származó képek képmanipuláció nélkül eredeti minőségben kerülnek kinyomtatásra.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 5.1. és az 5.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

5.4. File ellenőrzés

Szolgáltató külön díj ellenében vállalja a vevő által küldött file-ok ellenőrzését. A file ellenőrzés tartalmi hibákra nem terjed ki, a gyártásra leadott anyagok képi és szöveges tartalmáért Szolgáltató nem vállal felelőséget. A file ellenőrzés a grafika nyomtatásra való alkalmasságát jelenti annak érdekében, hogy a lehető legjobb minőségű nyomdai terméket lehessen belőle gyártani.
Amennyiben a vevő a file ellenőrzést nem kéri, úgy a nyomda semmilyen felelősséget nem vállal a legyártott termék minőségéért. Nyomda nem köteles a file-ban található esetleges hibákat ellenőrizni ez esetben.

  1. Elállás joga

Fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés c) pontja alapján nem illeti meg az elállási jog olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak. Ez a rendelkezés vonatkozik pl. megrendelt olyan egyedi pólókra, nyomdai termékekre vagy más termékekre, amelyek kifejezetten a vásárló kérésére készülnek.

  1. Panaszkezelés

A fogyasztói panaszügyintézés elektronikus úton, postai úton vagy telefonon történik a Szolgáltató 1. pontban megjelölt elérhetőségein, vagy a hello@bakonyprint.hu e-mail címen.

Ha a panaszára adott válasszal nem elégedett, a következő szervekhez fordulat:

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefon: 06-22/510-310; 22-510-323
Fax: 06-22-510-312
e-mail: bekeltetes@fmkik.hufmkik@fmkik.hu

Fejér Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
Postacím: 8050 Székesfehérvár, Pf.: 936.
Telefonszám: +36 22 501 751, +36 22 501 626
Telefax: +36 22 501 627
E-mail: fogyved_kdf_szekesfehervar@nfh.hu

A bírósági jogérvényesítés lehetőségeiről további információk a www.birosagok.hu honlapon található. Vásárló és Szolgáltató kölcsönösen megállapodnak abban, hogy esetleges panaszaikat a másik féllel békés úton rendezik, azt nem publikálják. A panaszkezelés során első körben igénybe veszik a Fejér Megyei Békéltető Testület közreműködését.

  1. Vegyes rendelkezések

Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Felhasználó és a Szolgáltató a jelen Szabályzat hatálya alá tartozó, megegyezéssel 30 (harminc) naptári nap alatt nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik – a pertárgy értékétől függően – a Székesfehérvári Járásbíróság, illetve a Székesfehérvári Törvényszék kizárólagos illetékességét.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2024.02.01.

Tájékoztatjuk Partnereinket, hogy szolgáltatásaink közvetített szolgáltatást tartalmazhatnak.